Wim Gutte neemt afscheid van de E.C.H.V.

Zondag, 9 november 2014

In het voorjaar van 2014 heeft onze ledenadministrateur Wim Gutte aangegeven te willen stoppen met de E.C.H.V.-Ledenadministratie, zodat het bestuur op zoek kon gaan naar een opvolger.

Die is inmiddels gevonden en op dit moment is de overdracht bijna afgerond.

Met een onderbreking van enkele jaren heeft Wim deze functie met grote inzet, enthousiasme en zeer nauwgezet in totaal zo’n kleine 30 jaar uitgeoefend. Dikwijls overigens ook met hulp van zijn vrouw Thea, die daarin in de loop der jaren bij tijd en wijle ook heel wat uurtjes heeft gestoken.

Maar ook op ander gebied heeft Wim Gutte zijn sporen ten behoeve van de hengelsport in Culemborg en daar buiten ruimschoots verdiend.

Want reeds in de 60-er jaren nam Wim voor ’t eerst plaats in het bestuur van de E.C.H.V. In eerste instantie als 2e secretaris.En in de bijna 50 jaar daarna, een periode waarin de hengelsport in Nederland een steeds groter vlucht nam, bekleedde hij nog tal van andere bestuurlijke functies, variërend van diverse commissie-functies tot waarnemend voorzitter en penningmeester. Meest in het oog springend was daarbij de periode waarin hij ongeveer 17 jaar als 1e secretaris van onze vereniging functioneerde.

Daarnaast was hij tegelijkertijd ook buiten de E.C.H.V. actief in diverse werkgroepen van Federatie “De Betuwe” (thans de Federatie Midden Nederland). En last but notleast was hij direct vanaf de oprichting in 1995 tot medio 2013 ook actief als secretaris van de Stichting Combivis.

Het is dan ook niet zomaar geweest, dat het toenmalige bestuur van de E.C.H.V. Wim al in de 90-er jaren benoemde tot erelid. Een titel waarop hij zelf ook best wel trots is.

Als voorzitter van de E.C.H.V. ben ik dan ook ontzettend vereerd om namens het bestuur Wim Gutte te mogen bedanken voor bijna een halve eeuw grote en dikwijls niet aflatende inzet voor georganiseerde hengelsport in het algemeen en in ’t bijzonder voor onze vereniging.

Wij wensen Wim en zijn vrouw Thea nog vele gezonde jaren en bedanken ze oprecht hartelijk voor hun jarenlange inzet voor de E.C.H.V.

Met vriendelijke groet,
Albert Jager