Najaarsschoonmaak E.C.H.V.

Woensdag, 18 november 2015

Ondanks de slechte weersvoorspelling bleef het zaterdagmorgen 14 november droog. Het was dus goed weer om de oevers te ontdoen van zwerfvuil. Hiervoor ging een klein groepje vrijwilligers van de E.C.H.V. op pad.

Naast zwerfplastic werden er natuurlijk, vooral langs de stadsgrachten, veel lege broodzakken verwijderd. Aan de Westerwal had iemand wel heel letterlijk een werphengelsetje weggeworpen: een wegwerphengelsetje. Dit betreft mogelijk een jeugdig persoontje, die bij het achterlaten van met name het losgekomen nylon niet bedenkt, datdit ‘nvalstrik voor vogels is.
Bij De Meer, dat meer afgelegen ligt maken recreanten het bont door er zakken met vuil achter te laten. Lekker buiten eten en de doos met afval tegen een boom zetten. Ook zijn er recreanten geweest die de aankondigingen voor wedstrijden van bomenafgehaald hebben en verstopt tussen de struiken.
Ook aan De Lokkershoek, nabij een camping tref je in de struiken veel rommel, evenals op de brede strook grond langs De Vliet. We hebben het dan over kussens, stukken ijzer, flessen e.d.
Al met al is er weer een kar vol verwijderd en afgevoerd naar de Avri!
De data voor 2016 zijn: voorjaar 19 maart en najaar 12 november. Noteer dit alvast in je agenda!