Gerhard van Berkel Koningsvisser 2015

Donderdag, 19 november 2015

Op zondag 15 november organiseerde de Eerste Culemborgse Hengelaars Vereniging de traditionele Erwtensoepwedstrijd, die in de Jachthaven van Culemborg werd gehouden. Deze wedstrijd werd onder herfstachtige omstandigheden gehouden

Bij de loting hadden zich 23 deelnemers aangemeld, 22 hiervan hadden 14.890 gram bij elkaar gevist, 1 deelnemer had niets ter weging aangeboden. Als eerste eindigde Jos van Raaij met 1.510 gram, tweede werd Wim Ousen met 1.250 gram en op de derde plaats eindigde Theo Sielhorst met 1.220 gram. Aangezien de vangsten hoofdzakelijk uit kleine voorntjes en baarsjes bleek te bestaan kan er wel honderden visjes bij elkaar gevangen zijn. Na deze wedstrijd werd gezamenlijk de erwtensoepmaaltijd bij restaurant Op de Haven gehouden. Tijdens deze maaltijd werd ook de Koningsvisser 2015 bekend gemaakt. Deze titel gaat naar Gerhard van Berkel, die over het afgelopen jaar de minste punten heeft verzameld. Gerhard kwam uit op 83 punten met een gevangen gewicht van 31.280 gram. Totaal werd er dit jaar 290.390 gram bij de ochtend-, de avond- en de stuwcompetitie en de erwtensoepwedstrijd bij elkaar gevist door 38 deelnemers. Vergeleken met vorig jaar hebben er 19% deelnemers minder meegevist en er is dit jaar 31% minder gevangen.<br>Volgende week op dinsdag 24 november worden de jaarlijkse prijzen en bekers uitgereikt. De avond wordt gehouden in de kantine van Gispens Tafeltennisgebouw aan de Pinksterbloem. De aanvang is gewijzigd in 19.30 uur en de zaal is om 19.00 uur open. Bij deze nodigt het bestuur van de ECHV u uit voor het bijwonen van deze hengelsportavond met als thema “vaste stok vissen”. Als gastspreker hebben wij Jo Adriolo weten te strikken om de fijn kneepjes hiervan uit de doeken te doen. Jo is onlangs uitgeroepen tot de beste wedstrijdvisser ter wereld over de laatste 5 jaar. Dat zegt wel iets over zijn reputatie.<br>