Cursus ”Vissen voor Kinderen” 2016

Zaterdag, 23 april 2016

De jeugdbegeleiding van hengelsportvereniging ECHV organiseert, samen met Sielhorst Hengelsport de cursus Vissen voor kinderen van 7 tot 12 jaar. Alle beginnende vissertjes mogen meedoen. De cursus is gratis en je hoeft (nog) geen lid te zijn van de ECHV.
Na de cursusdag kun je beslissen of je lid wordt van de ECHV. Met een jeugdvergunning of jeugdVispas mag je vissen in de Culemborgse wateren. In de maanden juni en juli wordt een jeugdcompetitie gehouden.

Wanneer is de basiscursus? Zondag 22 mei van 10.30 tot 14.00 uur .
Waar moet je zijn? De cursus wordt gehouden in het Tafeltennisgebouw Gispen Culemborg (Pinksterbloem nabij voetbalclub Vriendenschaar). Zaal open om 10.15 uur

Wat gaan we doen?
Je leert wat je nodig hebt om te vissen en hoe je jouw visspullen in orde maakt. We gaan een tuigje maken, onthaken oefenen etc. Je leert welk aas en welk lokvoer je kunt gebruiken om vissen te vangen. En natuurlijk vertellen we je in welk water veel vis zit en hoe je daar zelf achter kunt komen. We gaan ook naar de vissen kijken, bijvoorbeeld hoe je verschillende vissoorten kunt herkennen. Met ervaren sportvissers gaan we ’s middags vissen aan een van de Parkvijvers en natuurlijk komen je ouders dan kijken. We vissen van ongeveer 12.30 tot 13.30 uur, waarna er opgeruimd- en de cursus afgerond wordt.
Vooraf aan de cursus ontvang je een werkboek om je alvast in te lezen en tijdens de cursusdag krijg je nog een naslagboekje en alle kinderen die de cursus goed hebben meegedaan, krijgen een visdiploma!

Wat moet je zelf meenemen? De zoekplaten die je hebt ontvangen bij het inschrijven en wat te eten en drinken. Het oefenen en vissen gaat met beschikbaar gestelde materialen, dus hengel, stoel etc. hoef je niet mee te nemen.

Hoe kun jij je opgeven?
Inschrijven kun je bij Sielhorst Hengelsport, Tulpstraat 50 Culemborg.
Doe dit voor 18 mei.

Doe mee!!!

Jeugdteam ECHV ( nadere info sielhorst hengelsport, tulpstraat 50 te Culemborg)