Wedstrijdreglement karper koppelcompetitie 2024

KARPER KOPPEL COMPETITIE WEDSTRIJDREGELEMENT

Alvorens de start van deze wedstrijd is dit reglement uitgereikt. Iedere deelnemer dient het te kennen en na te leven. Bij het niet naleven van het reglement evenals het veroorzaken van buitensporig gedrag, dit ter beoordeling van de karper commissie, volgt diskwalificatie.

1.Deelname staat uitsluitend open voor E.C.H.V.- leden. Er wordt gevist in wateren behorend tot de Lijst van viswateren van de E.C.H.V. Deelnemers dienen op de hoogte te zijn van de daarin opgenomen regelgeving voor de van toepassing zijnde stekken/wateren en de betreffende bepalingen in acht te nemen.

2.De karper commissie van de E.C.H.V. organiseert ieder jaar weer karper wedstrijden voor onze leden, in dit reglement is opgenomen dat een ieder voor eigen verantwoording deel neemt aan deze wedstrijden, het komt echter voor dat minderjarigen (onder de 18 jaar) ook mee willen vissen, zij hebben dan toestemming van hun ouders of verzorgers nodig om ’s nachts te mogen deelnemen aan deze wedstrijden. Ben je jonger dan 16 jaar, dan mag je alleen deelnemen onder begeleiding van een volwassene. Dit formulier ingevuld en ondertekend inleveren bij inschrijving voor de wedstrijden bij de karper commissie.

3.LET OP: Graskarper telt deze gehele competitie niet mee in het klassement, oftewel na vangst niet zakken en direct terugzetten.

4.De beviste wateren tijdens deze wedstrijd zijn op de achterzijde van dit blad weergegeven (vakkenoverzicht). U dient zich te houden aan de stekgrenzen.

5.Er mag zowel met zgn. loodsystemen gevist worden als met de pen, maar per persoon mogen er maximaal 2 hengels in het water liggen. Het is niet toegestaan om met meerdere onderlijnen en haken aan een hengel te vissen.

6.Deelnemers dienen in het bezit te zijn van een onthaakmat en minimaal 3 bewaarzakken.

7.Stekken worden verdeeld door loting, het is niet toegestaan gelote nummers onderling te ruilen.

8.De start van de wedstrijd en het moment dat de hengels in het water mogen is om 18:00. Het einde van de wedstrijd is zondag 11.30 uur. Na dit tijdstip kan geen karper meer ter weging aangeboden worden.

9.Bij vangst: karper in bewaarzak doen om daarna direct de weger(s) te bellen.

10.Vangstcontrole en –registratie vinden plaats door weging en meten van de gevangen vissen door de weger(s). Er wordt door de weger(s) ook toegezien dat de vis direct in zijn element wordt teruggezet en gecontroleerd op buitensporig gedrag en vervuiling.

11.Bij afwezigheid van 1 visser tijdens de karper koppel competitie mag men per wedstrijdkoppel, tegen inleg van €20 en met 2 hengels alleen de wedstrijd vissen. Dit jaar is het toegestaan indien de inschrijvingen dit toelaten om de wedstrijd tegen inleg van €20 en met 2 hengels alleen te vissen.

12.De winnaar van een wedstrijd is het koppel met het meeste gewicht. Bij gelijk gewicht wint het koppel met de meeste centimeters. De winnaar van de zwaarste karper is degene met de zwaarste karper. Bij gelijk gewicht wint degene met de meeste centimeters.

13.Er vindt per wedstrijd een prijsuitreiking plaats en een over de gehele competitie. De eerste prijs wordt gewonnen door het koppel met het meeste gevangen gewicht. Ook de individuele visser die de zwaarste karper vangt wint per wedstrijd en over de gehele competitie een prijs.

14.De prijzen worden in de vorm van hengelsportbonnen van Hengelsport Theo Sielhorst uitgekeerd. Tevens sponsort Theo Sielhorst deze 7 koppel wedstrijden door per wedstrijd de prijs voor de zwaarste karper beschikbaar te stellen.

15.De prijsuitreiking vindt plaats na een wedstrijd, op zondag om 12:15 bij de Dr. Hockesingel.

16.Er wordt per wedstrijd € 10,- apart gehouden voor de eindprijzen en trofeeën, de uitreiking daarvan vindt plaats later dit kalenderjaar.

17.De winnaars van de eindprijzen worden bepaald d.m.v. klassementspunten. Over de gehele competitie winnen de eerste 3 koppels en de individuele visser met de minste punten een prijs.

18.De puntentoekenning is per wedstrijd als volgt samengesteld:
a.Het koppel dat de grootste vangst in gewicht heeft behaald krijgt 1 punt, vervolgens krijgt het koppel dat de op één na grootste vangst in gewicht heeft behaald 2 punten, enz.
b.Een koppel dat tijdens een wedstrijd geen karper heeft gevangen, krijgt als puntenaantal toegedeeld: het hoogste aantal ingeschreven koppels gezien over 7 wedstrijden+1.
c.Een koppel dat niet aan een wedstrijd heeft deelgenomen, krijgt als puntenaantal toegedeeld: het hoogste aantal ingeschreven koppels gezien over 7 wedstrijden +5.

19. Bij de competitie die uit 7 wedstrijden bestaat word aan het einde van het seizoen 1 schrapper toegepast.

20. Als je minder dan 5 wedstrijden in het seizoen mee doet, dan zal dit niet opgenomen worden in het eindklassement en vis je alleen voor de dagprijzen.

21. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de karper commissie.

22. Bestaan er onduidelijkheden en/of vragen over dit reglement of anderszins, wil je advies of heb je suggesties voor verbetering, wend je dan telefonisch tot de onderstaande commissieleden:

Ton Streef+31621445000
Nicky van Rixel +31646201480