Zaterdag 1 november E.C.H.V. ruimt zwerfvuil

Maandag, 27 oktober 2014

Vrijwilligers van de Eerste Culemborgse Hengelaars Vereniging gaan zaterdag 01 november weer op pad om alle oevers van de wateren te ontdoen van zwerfvuil. Het is al weer vele jaren traditie om zowel in voorjaar als najaar de oevers langs te gaan;

een schone oever draagt immers bij aan een ontspannen vissessie. Bovendien wil de hengelsportvereniging op deze wijze bijdragen aan een schonere omgeving.

Langs de wegkanten, bij bankjes en op sommige oevers liggen vaak vele lege zakken,  blikjes, snoeppapiertjes en niet te vergeten lege pakjes van sigaretten. Dit komt voort uit asociaal gedrag. Soms zijn mensen kennelijk bang om hun grotere afval naar de Avri te brengen; dit kan in de meeste gevallen gewoon gratis! De medewerkers van Gemeente Culemborg en van de Avri zijn altijd bereid hun medewerking aan onze acties te verlenen en deze samenwerking wordt door de E.C.H.V. ook als zeer ondersteunend ervaren.

Bij de stadsgrachten wordt veel te veel brood en ander eten gedumpt; je ziet daar ook altijd veel lege broodzakken, broodzak-klemmetjes. Het overvloedige voer veroorzaakt ziektes en trekt ratten aan.

Door enkele uurtjes inzet hopen vrijwilligers van de werkgroep “Schone Oevers” en het bestuur van de E.C.H.V. dat iedereen weer  fijn langs de oevers kan recreëren en we rekenen erop, dat goed voorbeeld goed doet volgen.

DOE MEE op 01 november;  VERZAMELEN aan de DR. HOCKESINGEL om half negen.