Jos van Raaij Koningsvisser 2014

Donderdag, 20 november 2014

Op zondag 16 november organiseerde de Eerste Culemborgse Hengelaars Vereniging de traditionele Erwtensoepwedstrijd. Deze wedstrijd werd in de Jachthaven van Culemborg gehouden. Bij de loting hadden zich 28 deelnemers aangemeld.
Totaal werd er door 24 deelnemers 17.430 gram bij elkaar gevist. 4 deelnemers hadden niets ter weging aangeboden. Gedurende de gehele wedstrijd heeft iedereen in de regen gezeten.

Als eerste eindigde Martijn Schoots met 1.510 gram, tweede werd Jos van Raaij met 1.340 gram en op de derde plaats eindigde Theo van ’t Verlaat met 970 gram. Na deze wedstrijd werd gezamenlijk de erwtensoepmaaltijd bij restaurant Op de Haven gehouden.
Tijdens deze maaltijd werd ook de Koningsvisser 2014 bekend gemaakt. Deze titel gaat naar Jos van Raaij, die over het afgelopen jaar de minste punten heeft verzameld. Jos kwam uit op 78½ punten met een gevangen gewicht van 46.340 gram. Totaal werd er dit jaar 418.135 gram bij de ochtend-, de avond- en de stuwcompetitie en de erwtensoepwedstrijd bij elkaar gevist 47 deelnemers.

Volgende week op dinsdag 25 november worden de jaarlijkse prijzen en bekers uitgedeeld. De avond wordt gehouden in de kantine van Gispens Tafeltennisgebouw aan de Pinksterbloen De aanvang is om 20.00 uur, de zaal is open om 19.30 uur . Gerwin Gerlach van Sportvisserij Nederland is als gastspreker uitgenodigd. Hij zal het een en ander komen vertellen inzake Karpervissen, Vissen in zandwinplassen en de ecologie van dit soort wateren.