Jeugdviscursus.

Maandag, 11 mei 2015

10 mei 2015 was de dag van de jeugdcursus; 14 kinderen maakten ’s morgens een vistuigje en oefenden met het haak aanzetten en onthaken op een imitatievisje;

verder was er aandacht voor uitpeilen, voerballetjes gooien en natuurlijk voor de behandeling van de vis en respect voor de natuur. ‘s Middags werd het geleerde in de praktijk gebracht en wisten bijna alle kinderen vis te vangen!!!
Voor een aantal kinderen was dit de eerste vis, die gevangen werd en onthaakt moest worden. De gevangen vissen werden even in een kuip bewaard en na een uurtje weer netjes terug gezet in het water. Het weer was natuurlijk super en veel kinderen hebben de viskoorts gekregen. De deelnemers kregen na afloop een visdiploma mee en een roos voor moeder.
Deelnemers van de cursus die willen blijven vissen kunnen Bij Sielhorst hengelsport, Tulpstraat 50, hun lidmaatschap van de E.C.H.V. regelen. Voor hun is er ook nog korting op een jeugdvergunning en krijgen ze nog een extra zakje lokaas.
Op 21 mei beginnen de jeugdviswedstrijden voor jeugdleden van de E.C.H.V.; deelname is gratis.
Jeugdcommissie E.C.H.V.