Overlijden Co Sielhorst

Donderdag, 28 september 2023

Begin deze week ontvingen wij het droevige bericht dat ons zeer gewaardeerde lid, Co Sielhorst, als gevolg van een hersenbloeding op 24 september 2023 is overleden.

Co is als vrijwilliger voor het vis- en waterbeheer van onze vereniging van grote waarde geweest. Eind zeventiger tot begin jaren tachtig was hij al actief in de eerste vis- en waterbeheercommissie tijdens het voorzitterschap van Theo Verheijde. In die tijd werden er al afvissingen gedaan met onze eigen zegen en werden samen met de OVB beheerplannen opgesteld. Aan de hand daarvan werd beplanting verzorgd en vis uitgezet.

Co heeft ook veel input aangeleverd voor de “INFO”, destijds het nieuwsorgaan voor leden van de ECHV. Hierin gaf hij uitleg op allerlei gebieden van het vis- en waterbeheer. In 1999 kwam hij weer in deze commissie en was hij druk om in samenwerking met de OVB een visserijkundig onderzoek uit te voeren in de stadsgrachten. Op basis van dit onderzoek zijn de grachten uitgebaggerd en is er opnieuw vis uitgezet.

Co was een gerenommeerd karper- en (grote) snoekvisser. Veel karper- en roofvissers hebben gebruik gemaakt van zijn adviezen, ook zijn nog veel karpervissers in het bezit van een echte zelfbouw ‘Co Sielhorst karperhengel’ die geprezen werden om hun hoge kwaliteit.

Vanwege zijn gezondheid was hij de laatste jaren niet meer actief. We zullen Co herinneren als een gewaardeerd lid die zich geweldig heeft ingezet voor onze vereniging, waar wij hem zeer dankbaar voor zijn. We wensen zijn familie alle sterkte toe met dit grote verlies.