Aanvullende bepalingen FORT ACQUOY

Zondag, 1 april 2012

Geacht lid, Na onze brief inzake bovengenoemd onderwerp, die u tegelijk met uw visdocumenten 2012 hebt ontvangen, kunnen wij u thans berichten dat wij in gezamenlijk overleg met de politie en de Gemeente Geldermalsen tot een bevredigend resultaat zijn gekomen.

De verkeersborden met het inrijverbod blijven weliswaar aan de toegangswegen naar Fort Acquoy staan, maar E.C.H.V.-leden met een geldige VISpas mogen met de auto naar onze vislocatie blijven rijden en hier volgens de hieronder genoemde regels vissen.

In het verleden is er wel eens overlast geweest van o.a. ook “vissende” jongeren, vandaar de strengere handhaving door de politie.
Ook onze eigen E.C.H.V.-controleurs zullen vanaf nu ter plaatse intensiever gaan controleren en het bestuur heeft met de politie afgesproken dat zij zonder meer verbaliserend op moeten blijven treden tegen vissers die overlast veroorzaken of zich niet aan de hieronder genoemde voorschriften houden.
De politie is tevens verzocht dit te melden bij het E.C.H.V.-bestuur.

Verder attenderen wij hieronder nog speciaal op de ter plaatse geldende bepalingen van Staatsbosbeheer.
De hele aangelegenheid is voor ons tevens aanleiding geweest daaraan drie aanvullende bepalingen toe te voegen, die vanaf heden deel uitmaken van de vergunning. De nieuwe bepalingen zijn onderstaand vermeld.
U dient daarom deze brief bij uw waterlijst 2012 te voegen en bij controle te kunnen tonen.

Bepalingen plas en gracht Fort Acquoy (zoals reeds vermeld in onze lijst van viswateren 2012)

• Het is verboden zich op het Werk op de Diefdijk, op de spoorbaan of op het fort te bevinden.
• Het is het gehele jaar verboden te vissen tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopgang.
• Het is verboden te vissen in de periode van 1 maart t/m 1 juli in verband met het vogelbroedseizoen.
• Een met drijvende waterplanten begroeid gedeelte mag niet worden bezocht.
• Tenten, windschermen, honden en voorwerpen die voor de uitoefening van de visserij niet strikt noodzakelijk zijn, zijn op en aan het viswater of in de aangrenzende percelen verboden.

Aanvullende bepalingen 2012 (NIEUW)

• Het is voor leden verboden, al dan niet met auto of ander vervoermiddel, zich zonder visspullen ter plaatse te bevinden. Dit geldt gedurende het gehele jaar en zowel overdag als ’s nachts.
• Leden die, om wat voor reden dan ook, bekeurd worden bij bovengenoemd water zullen voor de rest van het kalenderjaar een verbod krijgen om daar te vissen. Het negeren van dat eventuele verbod leidt automatisch tot royement van het lidmaatschap.
• Parkeren van voertuigen dient zover mogelijk in de berm te geschieden, zodat de doorgang voor bestemmingsverkeer en fietsers ongehinderd kan plaatsvinden.

Ter voorkoming dat ons visrecht in gevaar wordt gebracht, verzoeken wij u met klem alle bepalingen na te leven en u ter plaatse keurig te gedragen. Tenslotte vragen wij u bij het constateren van onregelmatigheden direct het bestuur te verwittigen, zodat wij blijvend gebruik mogen maken van dit mooie stukje viswater.

Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur van de E.C.H.V.,

Albert Jager,
Voorzitter.

Deze brief krijgt elk lid in april toegezonden gelijk met de uitnodiging van de algemene ledenvergadering op 22 mei.

PDF versie klik hier