E.C.H.V. jeugd vist

Zondag, 5 augustus 2012

De ECHV jeugdleden hebben in juni de jeugdcompetitie gevist met de vaste hengel.
In juli is er een vervolgcompetitie ”vrije hengelkeuze”gehouden. Er waren elke wedstrijd ervaren vissers, die zowel een handje mee kwamen helpen en tevens de jonge vissers hebben voorzien van advies. Na de avondcompetitie van de senioren was het nu de beurt aan de jeugd om aan de Studentengracht aan de Oostersingel te laten zien, waartoe zij in staat waren.
Op 4 dinsdagavonden kon er twee uurtjes worden gevist, waarbij het meeste gewicht telde.

Na drie wedstrijdjes werd het heel spannend: Tim Copier wist net als met de vaste lat wedstrijdjes de meeste vissen uit het water te toveren, maar Nikky Marchal wist een grote
platte, dus een flinke brasem te landen en zij stonden toen 1e en 2e in de competitie, met vlak er achter 3 deelnemers op een gedeelde 3e plek, namelijk de gebroeders Thomas en Wessel Buur en Melvin Sielhorst.

De 4e en laatste wedstrijd zou uitsluitsel brengen van wie het er het beste heeft afgebracht.
Alle deelnemers waren steeds weer enthousiast en soms viel het mee, soms tegen. Een beetje geluk en goede plek via loting zijn niet vooraf planbaar. Ook gooide een geplande vakantie voor sommige vissers roet in het eten; of in vistermen: visten zij zeker naast het net en vingen ze bot. In de competitie kon daarom een wedstrijd worden geschrapt.

Ronnie van Kessel wist niet wat hem over kwam toen hij een prachtige kruiskarper aan zijn 4 meter vistuigje met haak 14 kreeg; toch wist hij hem veilig aan de kant te krijgen. Zo waren ook de broers Marchal succesvol en haalden enkele grote zeelten en brasems in hun net. De overige vissers hadden kleinere vis, vooral voorns, en een enkele had pech, dat een grote vis los schoot. Dus er was dynamiek genoeg en onze vissertjes hebben bewezen, dat ze er goed raad mee weten.

Alle deelnemers aan een of meer wedstrijdjes kregen een beloning in de vorm van een prijs, maar de eer gaat uiteraard naar de eerste 3!

De uiteindelijke winnaars zijn geworden: op de eerste plaats Tim Copier, een oplettende visser, die heel goed met de vaste lat is. Tweede werd Nicky Marchal, 3e Ferry Marchal, 4e is geworden Wessel Buur en 5e Melvin Sielhorst. De totale uitslag staat op www.echv.nl