Tentoonstelling laat Culemborgs verenigingsleven zien

Zaterdag, 6 oktober 2012

Van 13 t/m 21 oktober 2012 is in Museum Elisabeth Weeshuis de tentoonstelling ‘Verenigen houdt jong’ te zien. De tentoonstelling wordt georganiseerd ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van genootschap A.W.K. Voet van Oudheusden. Voet nodigde twaalf Culemborgse verenigingen die 75 jaar of ouder zijn uit om met foto’s en objecten te tonen hoe het Culemborgse verenigingsleven er 75 jaar geleden uit zag.

Deelnemers aan de tentoonstelling zijn Culemborgs Mannenkoor ‘Oefening Baart Kunst’, Damvereniging Denk en Zet, Eerste Culemborgse Hengelaars Vereniging, Tennisvereniging ‘De Doelen’, Sport Balans Culemborg (voorheen K&V en K&K), Olympia Culemborg, CVV Vriendenschaar, Sociëteit ‘Amicitia et Concordia’, Postduivenvereniging De Zwaluw, Koninklijke Harmonie ‘Pieter Aafjes’ en Koninklijk Stedelijk Muziekcorps Concordia.

Leden van deze verenigingen kunnen met hun kortingbonnen (deze zijn verkrijgbaar bij Sielhorst Hengelsport, Tulpstraat 50, Culemborg)  de tentoonstelling voor slechts € 1,00 bezoeken. Andere bezoekers betalen de reguliere entreeprijs (museumkaart gratis). Het museum is op zaterdag 13 en 20 oktober speciaal geopend van 10.00 u. tot 17.00 u.

Op 13 oktober 2012 viert het genootschap A.W.K. Voet van Oudheusden haar
75 jarig bestaan. De feestelijkheden bestaan uit een jubileumbijeenkomst voor de leden op 13 oktober, een kleurplatenwedstrijd voor de jeugd en deze tentoonstelling.