27 mei Vismiddag voor de basisschool jeugd.

Woensdag, 2 mei 2018

Het bestuur en de jeugdbegeleiding van hengelsportvereniging E.C.H.V .organiseert een basisinstructie vissen voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar. Alle geïnteresseerde kinderen mogen meedoen. De instructie en het vissen zijn gratis en je hoeft (nog) geen lid te zijn van de ECHV. Na de instructie dag kun je beslissen of je ook zin hebt om mee te gaan doen in de maanden juni en juli met de jeugdcompetitie op donderdagavond.

Wanneer is de vismiddag? Zondag 27 mei van 14.00 tot 16.00 uur .
Waar moet je zijn? De cursus wordt gehouden in het Tafeltennisgebouw Gispen Culemborg (Pinksterbloem nabij voetbalclub Vriendenschaar). Zaal open om 13.45 uur.

Wat gaan we doen?
Je krijgt een korte uitleg over wat je nodig hebt om te vissen en hoe je jouw visspullen in orde maakt. Je leert welk aas en welk lokvoer je kunt gebruiken om vissen te vangen. En natuurlijk laten we je zien hoe je een gevangen vis moet onthaken en voorzichtig terug moet zetten. We gaan dus ook zelf vissen met behulp van ervaren vissers, die de made voor je aan de haak doet en helpt en adviseert. Dit vissen gaan we doen in de, naast Gispen gelegen, Parkvijver(s) en natuurlijk mogen je ouders en andere familie komen kijken en helpen. We vissen ongeveer van 14.30 tot 15.30 uur, waarna er opgeruimd- en de middag afgerond wordt.

Je ontvangt nog een naslagboekje, waarin alles nog eens goed beschreven en uitgebeeld wordt; hierin staan ook de meest voorkomende vissoorten afgebeeld en alle kinderen ontvangen een certificaat.

Wat moet je zelf meenemen? Het oefenen en vissen gaat met beschikbaar gestelde materialen, dus hengel, stoel, lokvoer, haakaas hoef je niet mee te nemen op 27 mei.
(Als je meedoet met de jeugdwedstrijdjes in juni/ juli moet je wel zelf voor je spullen zorgen)

Hoe kun jij je opgeven?
Inschrijven kun je tot vrijdag 25 mei bij Sielhorst Hengelsport, Tulpstraat 50 Culemborg.
Alle kinderen uit je klas of vriendengroepje mogen ook meedoen, mits ze zich inschrijven. Dus doe allemaal mee!!!

Voor meer informatie kun je terecht bij het Jeugdteam ECHV
(via Sielhorst Hengelsport, Tulpstraat 50 te Culemborg)