Jeugdvismiddag 26 mei 2019

Maandag, 6 mei 2019

De jeugdbegeleiding van hengelsportvereniging ECHV organiseert, samen met Sielhorst Hengelsport, een hengelintroductie voor kinderen van 7 tot 12 jaar.

Alle (beginnende) vissertjes mogen meedoen. De deelname is gratis en je hoeft (nog) geen lid te zijn van de ECHV. Na deelname kun je beslissen of je lid wordt van de ECHV.

Met een jeugdvergunning (€ 5,- per jaar) of jeugdVispas (€15,- per jaar) mag je zelfstandig vissen in de Culemborgse wateren.

In de maand juni begint de jeugdcompetitie op de donderdagavonden 13,20,27 juni en 4 juli en daar kun je ook gratis aan meedoen.

Wanneer is deze jeugdvismiddag?
Zondag 26 mei van 14-16 uur. Zaal open van 13.45-14.45 uur.

Waar moet je zijn?
De cursus wordt gehouden in het tafeltennisgebouw Gispen Culemborg (Pinksterbloem nabij voetbalclub Vriendenschaar).

Wat gaan we doen?
We verwelkomen je om 14.00 en geven uitleg over beginselen van het vissen, zoals het optuigen van de hengel. Ook is er aandacht voor het maken van een vistuigje en voor het voorzichtig omgaan met de gevangen vis. Ook leer je hoe je een haakje aan moet zetten, je dobbertje uit moet loden en hoe je de vis vastpakt en onthaakt.

Met ervaren sportvissers gaan we ’s middags van 14.30-15.30 uur vissen aan één van de Parkvijvers. Natuurlijk mogen je ouders dan kijken. Het oefenen en vissen gaat met beschikbaar gestelde materialen, dus hengel, stoel etc.hoef je op deze middag nog niet mee te nemen. Je krijgt ook nog een boekje mee om het allemaal nog eens door te lezen.

Hoe kun jij je opgeven? Inschrijven kun je bij Sielhorst Hengelsport, Tulpstraat 50 Culemborg voor 24 mei.

Doe mee!!!
Jeugdteam ECHV ( nadere info sielhorst hengelsport, Tulpstraat 50 te Culemborg tel. 518050)