E.C.H.V. ruimt zwerfvuil.

Zondag, 17 november 2013

Vrijwilligers van de Eerste Culemborgse Hengelaars Vereniging hebben zaterdag 16 november de oevers ontdaan van zwerfvuil in de zogenoemde ”najaars schoonmaak”.

Met vuilniszakken, die beschikbaar zijn gesteld door de Gemeente en met medewerking van de Avri is al het vuil direct afgevoerd.
Het meeste vuil bevindt zich langs wegen en bankjes waar mensen passeren of gaan zitten; en bestaat vooral uit weggegooid snoeppapier en lege flesjes en blikjes. Toch zijn er ook altijd mensen, die oude wielen en autobanden langs de weg droppen, terwijl je dit gratis bij de Avri kan brengen!?

De kanten van de Stadsgrachten, de Rekemer, de Plantage, de Parkvijvers, de Meer, de Stuw bij Hagestein, de Vliet en het Lange Avontuur zijn voorlopig weer netjes.
Naast het ruimen is ook de dierenambulance gebeld voor een meeuw in nood en zijn aangetroffen dode vogels en een dode vis bij de Gemeente gemeld, zodat deze ook gered, dan wel geruimd kunnen worden.

Heb je zin om een paar uur mee te helpen, let dan op de E.C.H.V. site: www.echv.nl ; daar komt de aankondiging te staan met de data voor volgend jaar.

Maria Sielhorst, coördinator “Schone Oevers”.