Nieuw viswater ECHV

Zondag, 5 januari 2020

In 2019 hebben wij het schubvisrecht van Staatsbosbeheer verkregen van de plas in natuurgebied Molenkade, begrensd door de A2 en de Diefdijk. Het is een proef voor twee jaar en Staatsbosbeheer wil samen met ons de jeugd tot 16 jaar in de gelegenheid stellen om vissen en natuurbeleving als vrijetijdsbesteding te ontdekken, dit echter onder begeleiding van een volwassene. Het is dus alleen mogelijk in deze combinatie, individueel vissen door jeugd of volwassene is niet toegestaan.

Bijzondere bepalingen voor dit viswater:
- Vissen is alleen toegestaan door jeugdleden tot 16 jaar, onder begeleiding van een één of meerdere volwassen E.C.H.V. leden.
- Er mogen maximaal twee hengels per visser worden gebruikt.
- Er mag alleen gevist worden op de vrij gehouden visstekken (5 stuks).
- Het is niet toegestaan vissen uit te zetten.
- Het is niet toegestaan te voeren.
- Het is niet toegestaan tussen zonsondergang en zonsopgang te vissen.
- Het is niet toegestaan wadend te vissen.
- Het is niet toegestaan te vissen met haken voorzien van weerhaken.
- Het gebruik van lood wordt ontraden, indien er een goed alternatief is dient men dit te gebruiken.
- Voor het parkeren van uw auto dient u gebruik te maken van de aangewezen parkeerplaats.
- U dient zich te onthouden van alle handelingen die de natuur kunnen verstoren.
- Alle afval dient mee genomen te worden, er mag niets achtergelaten worden.
- Tenten, windschermen, honden e.d. zijn op en rond het water niet toegestaan.
- Er mag alleen gevist worden in het toegestane gebied, zie onderstaande plattegrond.