Kosten fysieke Lijst van viswateren bij de VISpas 2022

Maandag, 13 september 2021

In 2022 zal een nieuwe (fysieke) Lijst van Viswateren worden gepubliceerd.

Samen met je VISpas of Kleine VISpas vormt je Lijst van VISwateren de schriftelijke toestemming om ergens te mogen vissen. In de lijsten van viswateren zijn de wateren opgenomen, waar je mag vissen met het betreffende document. We onderscheiden twee soorten lijsten met VISwateren:

De Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren, behorende bij de VISpas (zie onderaan)
Kleine Lijst van Viswateren behorende bij de Kleine VISpas.

De VISplanner (www.visplanner.nl en de gratis VISplanner app) is in combinatie met de VISpas ook een rechtsgeldige toestemming. Met de VISplanner op uw mobiele telefoon of tablet/laptop kunt u bij een controle aantonen dat u ergens mag vissen. De papieren Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren wordt daarom niet meer automatisch bijgesloten bij de VISpas.

De VISplanner geeft veel duidelijkere informatie op kaart over waar u mag vissen en is altijd actueel. Bovendien is dit een milieuvriendelijke oplossing en bespaart het veel geld, waardoor Sportvisserij Nederland meer voor u kan doen.

Als lid van onze vereniging kun je via www.mijnsportvisserij.nl aangeven dat je deze papieren lijsten nog wel wilt ontvangen. De ECHV berekent hiervoor € 2,50 resp. € 5,00 portokosten voor leden die in Nederland resp. buiten Nederland wonen. Wanneer je niets doorgeeft ontvang je geen papieren lijsten meer. De papieren lijsten zijn op veel plekken via de hengelsportzaak verkrijgbaar en na te bestellen via onze webwinkel.