Gerhard van Berkel is de Koningsvisser 2013.

Maandag, 18 november 2013

Op zondag 17 november organiseerde de Eerste Culemborgse Hengelaars Vereniging de traditionele
Erwtensoepwedstrijd. Deze wedstrijd werd in de Jachthaven van Culemborg gehouden. Bij de loting hadden zich 25 deelnemers aangemeld. Totaal werd er door 15 deelnemers, schrik niet, 1.645 gram bij elkaar gevist. 10 deelnemers hadden niets ter weging aangeboden. Zo’n slechte vangst hebben we de afgelopen periode niet meer meegemaakt. Als eerste eindigde Simon van der Wens met 1.425 gram, tweede werd Fier van Asch met 55 gram (11 visjes), op de derde plaats eindigde Gerhard van Berkel met 50 gram (1 visje). De overige 12 vangers brachten met z’n allen 115 gram aan de wal. Na deze wedstrijd werd gezamenlijk de erwtensoepmaaltijd bij restaurant Op de Haven gehouden. Tijdens deze maaltijd werd ook de Koningsvisser 2013 bekend gemaakt. Deze titel gaat naar Gerhard van Berkel, die over het afgelopen jaar de minste punten heeft verzameld. Gerhard kwam uit op 84 punten met een gevangen gewicht van 34.650 gram. Totaal werd er dit jaar 380.295 gram bij de ochtend-, de avond- en de stuwcompetitie en de erwtensoepwedstrijd bij elkaar gevist door 43 deelnemers. Volgende week 26 november worden de jaarlijkse prijzen en bekers uitgedeeld. De avond wordt gehouden in de kantine van Gispens Tafeltennis gebouw aan de Pinksterbloem. De aanvang is om 20.00 uur, de zaal is om 19.30 uur open. Bas van Klaveren zal het en ander toelichten over het Karpervissen op betaalwateren in Frankrijk.