SIELHORST HENGELSPORT VIERT 35 JARIG BESTAAN!

Maandag, 5 mei 2014

In Culemborg aan de Tulpstraat 50 openden Theo en Maria op 29 mei 1979 de deuren van een voormalig kruidenierswinkeltje en zo ontstond de hengelsportspeciaalzaak.

Inmiddels kennen velen de weg naar Sielhorst Hengelsport, een allround gesorteerde hengelsportwinkel, die voldoet aan de wensen van vele hengelsporters in Culemborg en wijde omgeving. Samen met dochter Lia is een waar familiebedrijf ontstaan, waarbij ook de kleinzonen regelmatig een handje helpen. Om heden ten dage een boterhammetje te kunnen verdienen is het bedrijf constant met de tijd meegegaan en wordt er al weer zo’n 10 jaar ook via de webverkoop geleverd. Ook hierin is men actief bezig om klanten overal vanuit Nederland en ook vanuit België te bereiken.  De nieuwsbrief, die wekelijks via de mail wordt verspreid, zorgt ervoor dat acties en nieuwe artikelen worden aanbevolen bij zo’n 900 lezers. Om hun klanten te bedanken zijn er speciale acties in deze maanden.

Verder organiseert Sielhorst Hengelsport op zaterdag 31 mei een jubileumwedstrijd voor kinderen tussen de 7 en 15 jaar. Op 31 mei is het nationale Hengelsportdag en kan er gratis een eendaagse vergunning om in de Culemborgse Wateren te mogen vissen worden afgehaald in de week voor de wedstrijd; kosteloos inschrijven voor de wedstrijd kan dan eveneens. Uitslag en prijsuitreiking volgen direct na de wedstrijd.

Op 2e Pinksterdag wordt de traditionele Pinksterwedstrijd gehouden: 09 juni van 8-12 uur in de Culemborgse grachten. Inschrijven kost 10 euro per persoon; prijsuitreiking eveneens na afloop van de wedstrijd.

Verder wordt er op 10 augustus a.s. voor de ervaren vissers een koppelwedstrijd georganiseerd; hiertoe is een visput genaamd “De Sprong” in Boxmeer afgehuurd. Inschrijven kan wederom bij Sielhorst Hengelsport; de inschrijfkosten zijn 20 euro per koppel en vol =vol! Ook hier volgt de prijsuitreiking na afloop van de wedstrijd.

De samenwerking met de E.C.H.V (eerste culemborgse hengelaarsvereniging) is enorm goed en er worden jeugdcursussen gegeven, die vele jeugdige vissers aantrekken. Het ledental van deze plaatselijke sportvereniging is ruim 1400 en nog steeds groeiende.

Theo, Maria en Lia bedanken dan ook het bestuur van de E.C.H.V., leden, vrijwilligers, sponsoren en klanten voor de samenwerking en het in ons gestelde vertrouwen.