Natasja Pichot de Plessis naar de wereldkampioenschappen in 2014 in Portugal

Donderdag, 22 mei 2014

Het is al weer een poos geleden, dat de E.C.H.V. leden had, die aan de wereldkampioenschappen vissen deelnamen en het is nog niet eerder voorgekomen, dat we een enthousiaste dame hadden, die er voor wil gaan.

Natasja, ( uit Culemborg, 32 jaar en samenwonend met Martijn) is al een aantal jaren actief op hengelgebied. Natasja heeft een aantal jaren, samen met Martijn, deelgenomen aan de karper-koppel-wedstrijden. De laatste paar jaren legt, Natasja zich meer toe op het vissen met de vaste hengel.
Sinds 2012 is Natasja begonnen aan de Topcompetitie en dat heeft geresulteerd in de vraag van de nationale coach, Jan van Schendel, om aan de wereldkampioenschappen dames in Coruche, Portugal, mee te doen op 23 en 24 augustus 2014.
De Nationale Topcompetitie heeft als doel tot aan een Nationale Selectie te komen waaruit de bondscoaches de deelnemers aan het WK, (EK) en Interland wedstrijden van het volgend jaar kunnen kiezen. Deelnemers aan de Nationale Topcompetitie vissen een serie van zes viswedstrijden, in drie weekenden tijdens de periode mei t/m september, in verschillende vaarten en kanalen door heel het land. Van deze zes wedstrijden mogen de 2 slechtste resultaten worden geschrapt.
Maar zover is het nog niet; de voorbereidingen zijn gestart. Op 8 maart gaat Natasja met de andere geselecteerde dames naar de bijeenkomst bij Sportvisserij Nederland, om te horen hoe een en ander in z’n werk gaat.
Natasja is inmiddels ook door de E.C.H.V. ingeschreven voor de Federatiewedstrijden.
Hieronder volgt een voorlopig wedstrijdschema en we wensen Natasja heel veel succes en zullen haar volgen en je op de hoogte houden via deze site!!
12-04 Dames senioren selectie wedstrijd aan de Steile Dijk in Kedichem
24-05 start topcompetitie in Almere