E.C.H.V. schenkt hengels aan zorgcentrum Beatrix.

Donderdag, 12 juni 2014

Zorgcentrum Beatrix hield woensdag 11 juni haar jaarlijkse visuitje. Door de vrijwilligers werden twee tenten neergezet in de Plantage, zodat de ongeveer veertig bewoners, waaronder ook een aantal van zorgcentrum Kulenburg, voorzien konden worden van een hapje en drankje.

Omdat het de E.C.H.V. bekend was dat er met schaarse middelen gevist moet worden is door het bestuur besloten 15 kant & klaar opgetuigde hengels te schenken met daarmee ook hengelsteuntjes, twee leefnetten en wat klein materiaal. Voorzitter Albert Jager overhandigde namens de Eerste Culemborgse Hengelaars Vereniging de visspulletjes aan coördinator activiteiten begeleiding An Kuijten. Enkele vrijwilligers, zoals Manus en Theo waren 20 jaar geleden de initiatiefnemers voor het gezamenlijk vissen samen met bewoner Gerard Stolker, die een enthousiast visser was. Manus en Theo zijn ook nu nog de spil in een hecht groepje vrijwilligers, die dit jaarlijkse evenement mogelijk maken. Hengelsport Sielhorst zorgde, ook al weer voor het 20ste jaar, voor lokaas en maden. Dat de ongeveer 15 vissers en de grote schare fans het ontzettend naar hun zin hadden op deze prachtige zonnige dag hoeft geen betoog. Mede dank zij de inzet van de vrijwilligers genoten de aanwezigen van een heerlijk uitje.  En natuurlijk is de oude garde het vissen niet verleerd; er werd goed vis gevangen: voorntjes, baarzen, brasems, zelfs een zeer grote brasem van 53 cm.